Thursday, March 8, 2012

Di Manakah Kamu Wahai Insan?



Assalamu'alaikum wbt.

Menonton video ini membuatkan saya sebak sendiri. Duhai teman, lihatlah video ini dengan mata hati dan iman kalian. Mereka dibunuh dan disembelih saban waktu. Mereka kehilangan insan tersayang setiap ketika. Sedangkan kita masih lagi tidak mengambil tahu atau memang sengaja tidak mahu mengambil tahu. Adakah penderitaan mereka langsung tidak memberikan apa-apa kesan di hatimu teman ku?

Apakah perasaanmu andai kata yang dibunuh, yang dipukul, yang ditembak itu darah dagingmu sendiri? Ayah ibumu sendiri? Abang, kakak dan adikmu sendiri? Adakah kamu hanya akan menjadi penonton kaku yang hanya mampu melihat tanpa berbuat apa-apa temanku?

Mereka di Syria juga saudara kita. Titipkanlah doa buat mereka usai solatmu. Mereka amat-amat memerlukan doa kita semua. Titipan doa dan usaha kalian insya-ALLAH akan memberikan kemenangan buat saudara kita di Syria sana.

Terdiam tanpa kata saat menonton video ini. Bibir terkaku. Hanya sebak yang menguasai diri. Moga kita tidak terus leka dengan permainan dunia. Teruskan menembakkan doa buat mereka di Syria dan Palestin sana. Lontarkan doa buat saudara seakidah kita di seantero dunia. Moga doa kita ini memberikan mereka semangat untuk terus bertahan dan berjuang menegakkan keadilan. Insya-ALLAH.

No comments: