Saturday, March 5, 2011

Baharu

Assalamu'alaikum wbt.

Dah lama tak menjenguk Segalanya Untuk-MU ni.Kesian awak ye cik blog.Dah bersawang-sawang dah sikit.Maafkan saya ye cik blog.

Sejak kebelakangan ni memang agak sibuk sikit. Masa kat Malaysia memang tak boleh selalu online la kan. Alhamdulillah 20 Februari yang lalu saya dah selamat sampai di bumi sonata kembali . First time naik AirAsia. Sampai kat airport dah pukul 9 malam. Rupa-rupanya ramai je kawan-kawan satu batch dan senior-senior yang sama flight dengan saya. Tak sangka.

Keesokan harinya 21-23 Februari 2011 saya join Gyeoul Gathering (GG). GG dah start 20hb lagi sebenarnya. Saya ni kiranya terlewat join la.Yang istimewanya GG kali ni disertai oleh 3 buah negara. Korea-Jepun-China. Ni benda baharu tau sepanjang kewujudan GG.

Bermula 25 Februari 2011 pulak kami semua menerima kedatangan adik-adik batch 11. Dah ada 2 batch junior dah kat bawah saya ni. Maknanya kat sini saya dah makin tua.hoho..2 kali lagi terima junior bermakna saya sudah berada di tahun akhir pengajian. Whoa...cepatnya masa berlalu.

25-28 Februari tu saya join orientasi batch 11 pulak. Jadi AJK Agama dan Kebajikan. Alahai..ramainya la adik-adik yang sakit. Demam la,cramp la, siap ada yang masuk ward lagi. Kesian diaorang. Kalut kami nak uruskan. Alhamdulillah semalam adik yang masuk ward tu dah boleh keluar.

1 Mac 2011 officially saya menjejakkan kaki ke rumah baharu.eceh...nak jugak cakap. Macam tak percaya pun ada.Dah duduk rumah. Kalau dulu tinggal kat hostel je, sekarang dah tinggal kat rumah. Kalau dulu berenam sekarang berempat.heheh...Kalau dulu asyik sebut roomate je sekarang dah boleh sebut housemate jugak. Semua tu perkara-perkara baharu tau.

2 Mac 2011 kelas bermula. Officially sekarang bergelar pelajar tahun dua Electrical and Electronic Engineering. Whoaaaaaaaa....Masuk-masuk kelas je semua lecturers mesti akan cakap benda yang sama. Course ni susah. Course ni bukan senang. Kena study hard. Tak leh main-main dah...huhu...takut..seram...gerun...Tahun lepas belajar basic je tahun ni dah kena belajar major dah. Semua benda-benda baharu dan menggunakan istilah-istilah yang baharu.

Pendek kata perkara-perkara yang terjadi dalam 2 minggu kebelakangan ini semuanya baharu dan baru buat saya. Ada tanggungjawab baru yang perlu dipikul dan digalas. Perlu dilaksanakan dengan sebaik-baiknya. Insya-ALLAH saya akan cuba sehabis daya untuk memegang setiap amanah yang diberikan ini. Suasana baru,tempat baru, persekitaran baru, tugas baru, jawatan baru...semua itu memerlukan keserasian dan ketahanan untuk menyelesakan diri dengan setiap yang baru itu. Maaf mungkin ayat berbelit-belit sikit, tapi itu yang saya rasa dan akan cuba saya realisasikan. Insya-ALLAH...

Doakan kami semua sukses pada tahun ini ye. Tahun kedua yang mungkin mencabar mental dan fizikal. Subjek-subjek major yang memang susah. Tiada senior yang nak tanya sangat, sebab kami pioneer yang bermula dari first year di SKKU ni. Cuma mengharapkan bantuan dan tunjuk ajar senior-senior yang baru grad 26 Februari baru ni dan senior-senior final year tahun ni sahaja berserta roadmap. Moga-moga KAU berikan kami kekuatan dan ketabahan dalam mngharungi kehidupan yang penuh onak dan duri ini,YA ALLAH. Satukanlah hati-hati kami menuju jalan-MU,YA ALLAH. Jalan yang KAU redhai.Amin...



No comments: