Tuesday, November 22, 2011

Random

Assalamu'alaikum wbt.

[First of all, entry kali ini sekadar luahan rasa. Random. ]

Lama sungguh tidak menulis di sini. Banyak sudah yang berlaku. Pelbagai peristiwa. Pelbagai cerita. Pelbagai rasa. Suka, sedih, geram, down, bersemangat, serba-salah, tak keruan dan macam-macam lagi la.

Minggu-minggu terakhir fall semester yang sangat padat dan packed. Setiap hujung minggu pasti terisi - Terisi dengan pelbagai program dan terisi dengan lambakan assignment, report dan project.

Random 1

Dalam kesibukan ini juga, Suhayl kesayangan saya ni nak bermanja+ merajuk dengan saya. Ada patut dia main sorokkan saya punya file? Kemudian dia bagi balik pada saya. Lega rasanya. Mula-mula tu saya ingatkan sekejap je merajuknya. Rupanya tidak. Merajuk sampai demam-deman dan perlu panggil doktor. Huhu.
Hampir 2 hari juga la Suhayl masuk ward. Tak senang duduk saya dibuatnya. Alhamdulillah, Suhayl dan sembuh. Sekarang Suhayl sudah ibarat bayi yang baru lahir. Bersih dan suci. Sihat wal'afiat. Saya pula yang rasa nak demam. Mana tidaknya, habis semua kerja saya dah hilang. Semua! Segala macam file yang di dalamnya ada assignment, report, project, nota-nota kuliah, karya-karya yang saya karang, gambar-gambar kenangan, program Pspice, c++, simuAid dan semuanya. Habis! Hilang! Nak nangis rasa. T__T

Terpaksa la berkampung di Samsung Library sementara Suhayl dirawat. Menyiapkan semua report dan assignment. Yang paling sedih bila karya-karya dan gambar-gambar tidak dapat diselamatkan. Tapi mungkin ada hikmahnya di sebalik semua ni. Mungkin ALLAH nak saya cipta kenangan yang lebih indah selepas ini. Gambar-gambar yang lebih bermakna. Karya-karya yang lebih mendekatkan pembaca kepada-NYA. Insya-ALLAH.

Apapun kesedihan itu lenyap begitu sahaja bila mengingatkan yang saya akan bertemu keluarga tercinta kurang daripada sebulan lagi. Biarlah. Semua itu boleh dapatkan balik. Boleh buat balik. Tak sabar rasanya ingin menatap muka insan-insan kesayangan. Tidak sabar rasanya mahu mengucup tangan Ummi dan We. Tidak sabar rasanya ingin memeluk orang kesayangan. ALLAH. Sungguh, hati saya sudah terbang ke Malaysia.

Random 2

Semalam saya dapat dedication. Terima kasih kepada si pemberi. Terima kasih sangat-sangat. Tapi ada yang saya tak kenal. Rasa terkilan sangat. Dia siap boleh bagi hadiah dekat saya. Ucapkan selamat hari lahir dekat saya. Sudah semestinya dia kenal saya. Tapi...saya tak kenal dia. Puas saya fikir, siapakah Antaro14 ni? Tapi sehingga ke saat ini, saya masih belum mendapat clue siapakah Antaro14 ni.
Untuk Antaro14, walau siapapun anda. Saya harap anda dapat perkenalkan diri anda. Saya nak ucapkan terima kasih face-to-face. Saya nak kenal dan tahu siapa awak. Saya nak balas pemberian awak. Insya-ALLAH. Saya tahu, saya mungkin kenal siapa awak, cumanya saya tidak dapat meneka dengan tepat siapa awak. Apapun terima kasih yang tidak terhingga kerana mengingati tarikh lahir saya dan memberikan hadiah pada saya. :')

Random 3

Malam tadi saya ada menelefon adik. Bertanya khabar tentang SPMnya. Riuh-rendah suasana. Rupanya dalam sibuk nak jawab exam, sempat lagi mereka menonton perlawanan bola sepak. Tak sangka, ramai juga kaum Hawa yang meminati suka bola sepak rupanya.
Buat adik Eya dan semua calon SPM, teruskan perjuangan kalian. Kami sentiasa doakan yang terbaik buat kalian. Jangan pernah berhenti berharap dan sentiasalah memanjatkan doa pada Yang Maha Esa. DIA Maha Mengetahui dan DIA Maha Mendengar.

Random 4

Tinggal kurang lebih 3 minggu sahaja lagi sebelum semester musim luruh ini berakhir. Bermakna tinggal kurang lebih 3 minggu juga saya dan kawan-kawan yang lain akan berpisah dengan senior-senior akhir tahun. Sedihnya rasa. Selalu merekalah yang menjadi rujukan. Menjadi tempat pertanyaan. Apapun selamat bergraduasi buat senior-senior akhir tahun. Selamat menempuhi alam pekerjaan. Buat yang bakal menamatkan zaman bujang, selamat pengantin baru!

Nota 1: Balik nanti nak cari buku Tarbiyatul Aulad Fil Islam lah. Sudah banyak kali dengar fasal buku ini. Nak khatam sampai hadam. Insya-ALLAH wa biiznillah.

Nota 2: Mood untuk final exam sudah melayang entah ke mana. Ditelan oleh mood untuk balik dan bertemu keluarga terchenta. Haila~

Nota 3: Rasa sedih untuk berpisah. Namun setiap pertemuan pasti akan ada detik perpisahannya bukan? Moga kita bertemu tidak jemu dan berpisah tidak gelisah.

Nota 4: Saya nak buat pengakuan. Ehem. Ehem. Saya sudah jatuh chenta. "Aku cinta kamu sangat-sangat, D! Jangan pernah tinggalkan aku terkapai-kapai keseorangan ye D." *Love is in the air~*

No comments: