Thursday, December 30, 2010

Islamic SKK (?)

Assalamu'alaikum wbt.

Alhamdulillah semalam mid term exam dah berlalu dengan jayanya.Mid term exam je la..Resultnya tak tahu la macam mana..huhu..Harap-harapnya ok la.

Tajuk entry kali ni macam pelik je kan?heheh...Actually ada cerita di sebalik tajuk entry kali ni.Sejak 2 minggu tinggal di hostel sepanjang winter class ni, saya lagi selesa turun dan naik tangga berbanding naik lif. Nasib baik bilik kat tingkat 3 je.Kenapa? Sebabnya lif tu sentiasa dipenuhi oleh orang lelaki. Macam tak berapa nak selesa. Sebabnya tingkat 6 dan ke atas budak laki yang duduk untuk winter class ni la. Kalau sem-sem lepas budak laki tinggal kat tingkat 1 dan 2 je dan selebihnya tinggal kat bangunan sebelah. So lif tu memang perempuan je la yang naik.Takde la nak bersesak-sesak dengan budak laki.

Saya cakap ni bukan diskriminasi ke bias ke apa ke...Tapi ntah..Tak berapa selesa.Tu je. Tapi kalau tengok, orang perempuan Korea pun tak berapa suka je naik lif dengan orang lelaki. Mungkin diaorang pun tak selesa jugak kot.

Hari ini memang saya happy sangat. Sebab dah tak payah nak sesak-sesak naik turun lif dengan orang lelaki dah.hihi.Kat hostel saya ni ada 2 lif. Satu lif digunakan untuk tingkat ganjil (B2,B2,1,3,5,7,9) dan satu lif lagi digunakan untuk tingkat genap (B2,B1,2,4,6,8,10). Tengah hari tadi nak pergi kelas tekan lif butang tu tak menyala.Aik? Saya dah pelik dah. Pastu datang la sorang akak ni, dia cakap kena guna lif yang satu lagi.

Even masih pelik dan tertanya-tanya. Saya iyakan je la. Dan ucap terima kasih kat dia. Masuk-masuk lif, baru la perasan,butang 6-10 ditampal. Then ditampalkan kertas pemberitahuan kat atas tu. Pemberitahuan tentang lif ni boleh digunakan untuk pelajar perempuan sahaja dari tingkat 1 hingga tingkat 5. Wah! Bagusnya~~~*^^*

Balik dari kelas tu. Borak-borak la dengan Kak Farhana. Cerita la pasal lif ni. Dari situ la keluar perkataan 'Islamic SKK'.heheh...

Saya terfikir, dekat Korea ni boleh buat macam ni.Bagusnya. Betul la kata Ustaz Ridha dulu."Entaorang pergi Korea, ambil Islam yang diamalkan oleh orang Korea dan bawa balik ke Malaysia." Nanti nak buat macam ni la jugak kat Malaysia.heheh..Cadangkan dekat orang atasan ke...apa ke...





No comments: