Thursday, November 10, 2011

Hari Istimewa

Assalamu'alaikum wbt.

Hari ini merupakan hari istimewa untuk saya. 21 tahun yang lalu, Ummi dan We bergembira dengan kehadiran puteri sulung mereka. Iya, sayalah puteri sulung itu. Dilahirkan pada 10 November 1990; 21 tahun yang lalu.

Alhamdulillah. ALLAH masih memanjangkan umur saya sehingga ke saat ini. Alhamdulillah. Moga pertambahan umur ini makin mematangkan diri saya dan moga ia juga seiring dengan peningkatan amal. Insya-ALLAH.

Pertama dan utamanya, saya mengucapkan syukur yang tidak terhingga ke hadrat ALLAH SWT. Tanpa izin-NYA saya tidak akan wujud di dunia yang fana ini. Jutaan terima kasih juga kepada Ummi dan We yang memelihara, menjaga dan mendidik saya selama ini. Tanpa mereka, siapalah saya.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada 'dia'. Orang yang terawal mengucapkan 'Happy Birthday' kepada saya. Seawal 2 November, saya sudah menerima bingkisan dari Malaysia. Seharian saya tersenyum. Sehingga ke hari ini saya masih tersenyum apabila melihat kesemua pemberiannya. Waktu bungkusan itu sampai, saya tak sempat nak tengok betul-betul segala isinya sebab saya sedang berkejar untuk pergi usrah. Tapi saya sempat sambar kad yang terselit di celah-celah bungkusan itu. Saya membaca surat itu di dalam subway. Melihat luar surat sahaja sudah membuatkan saya tersenyum lebar. Sepanjang membaca surat itu saya tidak dapat menahan diri daripada berhenti tersenyum. Kejap-kejap senyum. Kejap- kejap ketawa. Pada masa yang sama mata bergenang dengan air mata. Sungguh saya rindu 'dia'. Terima kasih banyak-banyak kak ila. Terima kasih yang tidak terhingga. Hanya ALLAH yang mampu membalas segala kebaikan kak ila pada kak long dan adik-adik. I really miss you. Really love you fillah.
Terima kasih juga buat adik-adik. Malam tadi lagi sudah mendapat panggilan daripada mereka semua. Terima kasih. Kakak sentiasa doakan yang terbaik untuk kalian.

Terima kasih juga kepada teman-teman serumah yang belikan kek untuk saya. Terima kasih. Minta maaf juga atas segala salah dan silap sepanjang kita serumah. Terima kasih Nisaa. Terima kasih Ayla. Terima kasih Krun. :)

Terima kasih kepada semua sahabat-sahibah, teman-teman, rakan-rakan dan kawan-kawan. Terima kasih kepada semua senior dan junior. Terima kasih kepada semua yang mengucapkan selamat dan mendoakan saya. Terima kasih. Saya doakan agar kalian semua sentiasa berada dalam limpahan rahmat dan perlindungan ALLAH selalu. Insya-ALLAH.
Pertambahan usia ini
Bermakna kematian makin mendekati diri
Bermakna amal perlu ditingkatkan dan diperbaiki
Bermakna diri makin matang, tidak boleh main-main lagi!

*Terima kasih kak Lina. Cantik bunga ni. Secantik pengirimnya^^*


Nota 1: Ada orang kata pada saya, "Yang terdekat ialah BM". OK. Saya setuju. Yang terdekat ialah BM. Cuma mungkin itu bukan prioriti buat masa sekarang.

Nota 2: Ada orang suruh saya jangan garang-garang. Garang sangat ke saya selama ni? huhu.

Nota 3: Tahun depan, hari istimewa ini akan menjadi lebih istimewa. Kenapa? Nombornya teramat sangatlah cantik - 10.11.12.

Nota 4: Maafkan saya andai saya ada menyinggung perasaan sesiapa yang membaca post ini. Maafkan saya. Semoga ALLAH merahmati dan meredhai kalian. Saya doakan yang terbaik untuk kalian. Insya-ALLAH.

8 comments:

cahayalembut said...

bila baca entri ni, rasa macam nak buat entri baru jugak! :D

Nadzipah said...

hee~ terharu bila baca entri baru kak lina tu..hihi. terima kasih~~~:)

hasnisyakila said...

tqvm

Ummu Ammar said...

Sanah helwah :)
Moga amal bertambah seiring dengan peningkatan umur ya dik.

tarikh lahir sama dgn umi akk :)

fatinmarini said...

kalau nak naik level, jangan lupa jemput. ;)

Nadzipah said...

kak ila : my pleasure~~

Nadzipah said...

fatin : hee~ insya-ALLAH tak lupa jemput :') tapi yang pasti bukan dalam masa terdekat ni la..

Nadzipah said...

ummu ammar : terima kasih :')
Ameen. Ameen. Ameen Ya Rabb. Insya-ALLAH.

owh ye? eid milad untuk ummi akak :')